.
ΑΠΟΚΡΗΕΣ φέτος σε μουντό περιβάλλον ......
Σαββατόβραδο και ο Μορφωτικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Γιαννωτών" Ο ΝΙΚΟΤΣΑΡΑΣ" , έκοψε την καθιερωμένη ετήσια πίτα ( ας μπήκε ο Μάρτιος δεν την ξεχάσαμε... για την ιστορία το φλουρί ο Μιλτιάδης Μπασιάς, καλότυχο το 2011) στο καφενειο της Αλεξίας και του Γιάννη Κουτσογιάννη, που περιποιήθηκαν τους συνδαιτημόνες με νόστιμα σουβλάκια και ζγούρι κοντοσούβλι εξαιρετικό και κρασί..
Γεμάτο το καφενείο και οι παρευρεθέντες απόλαυσαν μια ευχάριστη βραδιά ..
Εκ μέρους του Συλλόγου καλωσορισαν ο Τηλέμαχος Γκουλέτσας και ο Κώστας Κώτσιας και απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του Δήμου (Ελασσώνας πλέον, πρέπει να το συνηθήσουμε κι αυτό...) ο Φώτης Τζιόκας.
ομογενής από την Χαβάη μόλις είχε έρθει....(κατάμαυρος απ΄τον ήλιο αυτήν την εποχή....)
με χιόνι ο Αμάρμπεης....
με χιόνι ο Αμάρμπεης....
Τα παιδιά στο πνεύμα των ημερών...
και να την Κυριακή απόγευμα μεσα σε λίγη ώρα μια που ο καιρός το επέτρεψε
μαζευτηκαν τα απαραίτητα πουρνάρια (καλή διάθεση να υπάρχει...)
και μας έφερε στο νου όλους όσους μας λείπουν πλέον, όσους πρώτοι έσερναν τον χορό και δεν ήθελαν και πολύ για να αρχίσουν τα Διονυσιακά σκωπτικά τραγούδια , ύμνο στο αρχέγονο ένστικτο. Και φυσικά γεγονότα, θύμησες περασμένων χρόνων....
27 σχόλια:
Καλη Σαρακοστη στους θαμωνες του καφενειου.
Οι φωτογραφιες πολυ ομορφες,μας μετεφεραν στο αποκριατικο σκηνικο(τι μεγαλη μπαρμπαρουτα ηταν αυτη!!)σαν να ημασταν εκει διπλα, και η αποψη του βουνου καταπληκτικη.
Μπραβο στους συμμετεχοντες,παντα να γινονται τετοια, να ζωντανευει λιγο η ατμοσφαιρα με ρυθμους καρναβαλιου ....
Γιαννη σ' ευχαριστουμε που τοσο γρηγορα φροντιζεις να μας μεταδιδεις .
τεκταινομενα με εικονα.
Και του χρονου
Λ.Ν.ΦΡΑ
γεια σου γιαννη ποτε ηρθες ποτε εφυγες ολα καλα να μαστε γεροι ν ανταμωνουμε το ρεπορταζ οπψς παντα αψογο
τηλεμαχος κχ χρονια πολλα εστω κ καθυστερημενα για το ηλεκτρονικο καφενειο που τοσα πολλα μας προσφερε ολο αυτο το διαστημα που λειτουργει να σαι καλα
καφετζη να 'σαι καλα που μας μετεφερες ωραιες εικονες απο το χωριο ειχα πολλα χρονια να δω τη φωτια αναμενη ειδα το νεοκλη να σερνει το χορο αλλα του χρονου ελπιζω να δω και το φιλο μου το μπατζανικα και να ακουσουμε μεσω βιντεο και κανα αποκριατικο.
Δεν μας ειπατε πως τα περασατε στην κοπη της πιτας ηταν Ο ΓΥΑΛΑΣ ;;; πως τα χαρκατι;;;;
το παραπαν το σχολιο ειναι θκομ
κωστας μοναχο
γειά σου Κώτσιο στο Μόναχο, επίτιμε πρόεδρε του καφενείου μας μια που είσαι ο πρώτος που άνοιξε την πόρτα πριν τρία χρόνια..
Ο γιάλας δεν ήταν γιατί αποφάσισαν τα παιδιά μετά τόσα πένθη πρόσφατα ίσως δεν ήταν και το καλύτερο... Η ΖΩΗ όμως συνεχίζεται... τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια του μπαρμπα Γιώργου Κουτσογιάννη που μας άφησε κι αυτός έτσι ξαφνικά το Σάββατο της Αποκρηάς...
χαιρετίσματα στον Δημήτρη τον Κυριακόπουλο , στον Πελασγό που ταράζει τα νερά με τα γραφόμενά τουκαι σε όλους που έρχονται στο καφενείο μας. Ιδιαιτέρως στον φίλο μας τον Βασίλη τον Κρανιώτη-Lykosbas- και να του πουμε ότι έθος εστί τους φίλους στο χωριό μας να τους βάζουν στην κοχη δίπλα στο τζάκι.. ένδειξη τιμής.. χαιρετίσματα και στην Φραγκφούρτη εκει Λίτσα , Ηλία. Αλήθεια πηγατε σε κανένα παιχνίδι ωρέ Έλληνες εκεί να δείτε στην Αϊντραχτ τα ελληνόπαιδα να βάζουν γκόλ???
χαιρετίσματα σε όλους τους επισκέπτες στον καθένα σας ξεχωριστά όπου κι άν βρίσκεστε...
Γιάννη, ευχαριστώ για την ευγένεια. Και για την κόχη! Την οποία αξιοποιώ όποτε μπορώ: Στις 27/3 θα είμαι στην καλύβα με Μίλτο, Θόδωρα, ..., για - συν τοις άλλοις - "νηστίσιμο" κεμπάπ και καλό κρασί (αυτό δεν αρτένει έτσι κι' αλλιώς). Οσοι πιστοί, πρεσέλθετε!
υγ: Παρακαλούμε, ενημερώστε μας για την παρουσία σας εως την προηγούμενη.
(αν χρειαστεί να βάλουμε το σφαχτό ολόκληρο...)
αγαπητέ Πελασγέ,θαυμάζω τη γνώση του αρχαίου πολιτισμού που φαίνεται ότι έχεις και συμφωνώ μαζί σου ότι ανυπολόγιστες ήταν οι καταστροφές σε έργα του αρχαίου πολιτισμού κατά την επικράτηση του χριστιανισμού.Με αυτά που σώθηκαν,η Ευρώπη ακι ο κόσμος έχτισαν το σύγχρονο πολιτισμό τους,φαντάσου να σώζονταν και όλα,πόσους θησαυρούς θα είχε το ανθρώπινο πνεύμα ακόμα να αξιοποιήσει.
Ομως θέλω να έχω μια ευρύτερη ματιά στην ιστορία και την εξέλιξη της ανθρωπότητας.Δηλαδή,η ιστορία,οι πολιτισμοί,οι θρησκείες κάνουν κύκλους,που όταν κλείνουν κάτι άλλο έρχεται και για συγκεκριμένους λόγους,πρόκειται για την ιστορική αναγκαιότητα.
Είναι περίεργο πώς κατόρθωσε ο χριστιανισμός να επικρατήσει,δεν είχε στην αρχή μαζί του καμμιά ισχυρή αυτοκρατορία ,κανένα στρατό,όπως οι μουσουλμάνοι που προχωρούσαν με φωτιά και με μαχαίρι.Και σίγουρα η ρωμαϊκή αυτοκρατορία δεν ήταν φιλική απένaντί του και τον πολέμησε στην αρχή τουλάχιστον.
Μήπως λοιπόν κάλυπτε μια βαθύτερη ανάγκη του ανθρώπου,με το κήρυγμα για την αγάπη,την κοινοκτημοσύνη,το "αγαπάτε αλλήλους";μήπως ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός είχε επικεντρωθεί κυρίως στο άτομο και ο χριστιανισμός με το κήρυγμά του ήρθε να αναπτύξει τη κοινωνική συνείδηση;και αναφέρομαι στο κήρυγμα και τη στάση ζωής που προβάλλει και όχι στο θεσμό της εκκλησίας που τη διδασκαλία αυτή την πήρε και πολλές φορές τη διαστρλεβλωσε,την έκανε μέσο βίας και καταπίεσης.
Μήπως ήταν ιστορικά αναγκαία η επικράτηση μιας άλλης θρησκείας,που αφορούσε όχι τό μυαλό αλλά την καρδιά του ανθρώπου;
Ερωτήματα απλώς βάζω,απαντήσεις οριστικές δεν ισχυρίζομαι πως έχω.
Ο διάλογος είναι πάντα ενδιαφέρων.
Καλησπέρα στους απανταχού θαμώνες από το Ντάρμσταντ της κεντρικής Γερμανίας. Ανοιξιάτικο το τοπίο εδώ κι ο καιρός σχετικά καλός.
Οι φωτογραφίες της αποκριάς μας ταξίδεψαν λίγο στο παρελθόν και η μπαρμπαρούτα με σεβασμό στο περιβάλλον(χωρίς κέδρα και πάνω σε μεταλλική βάση.)
Το Θόδωρα τον συνάντησα πριν λίγες μέρες στο Βέτσλαρ. Ερχεται για το σαρακοστιανά εδέσματα που ετοιμάζει στην καλύβα ο εκ Κρανιάς ορμώμενος και επίτιμος δημότης του χωριού μας Βασίλης Λυκοστράτης.Δε θα είμαι ,αλλά στέλνω το Μίλτο!
Καφετζή,η Αϊντραχτ πάει από το κακό στο χειρότερο.Φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις και οι Έλληνες παίκτες άσφαιροι σε όλα τα παιχνίδια, nix goal.
Ηλίας
Ηλία,τα εδέσματα της καλύβας δε νομίζουμε ότι θα είναι και τόσο σαρακοστιανά...άλλα ακούσαμε εμείς...όσο για τη μεταλλική βάση για τη μπαρμπαρούτα,έχω να καταγγείλω ότι την κουβάλησε ο γυναικείος πληθυσμός(και ήταν και πολύ βαριά)ενώ οι άντρες απολάμβαναν το μεσημεριανό τους τσιπουράκι,...εγκρίνοντας!!!
Δήμητρα
η αλήθεια είναι ότι είπαν και το μπράβο΄και το πόσο άξιες είστε....
Δημητρούλα, την μεταφορά της βάσης τη θυμήθηκες, με πολλά υπονοούμενα για το ισχυρό φύλο!
Για τη μέρα της Γυναίκας(Νύχτα της Γυναίκας μάλλον) τσιμουδιά!!!
Που σας ψάχναμε όλες στα Πασάγια μέχρι τις πρωινές ώρες. Ξεποδαριαστήκατε στο χορό και στα Ζεϊμπέκικα σαν τους μόρτες του Περαία σε παλαιότερες εποχές! Κι από τσιγάρες; Τσιμινιέρες!
Έτσι, για να μην μας παίζεται μόνιμα μονότερμα!!!
Στρυμπώνης Μιλτιάδης
Ε!τι να κάνουμε κι εμείς,Μίλτο, ψυχή έχουμε,που και που,έτσι για το καλό το ρίχνουμε λίγο έξω...κάνα νυχτέρι κάνουμε,όπως τον παλιό καιρό,έτσι για να τιμούμε και τις παραδόσεις...πάντως πολύ γέλιο,φοβερή βραδιά...
άιντε,κι επειδή είμαστε και μεγαλόψυχες,σας δίνουμε κι εσάς μια εν λευκώ άδεια...
άσε που η καλύβα έτσι κι αλλιώς έχει γίνει αντρικό άσυλο,άγιο όρος βρε παιδί μου...
Δήμητρα
Δήμητρα, η καλύβα δεν είναι hobby!
Είναι προπόνηση για τη μελλοντική μας επιβίωση. "Το κεφάλι στον τρουβά" βάζουμε: Αλπές, αρκούδες, φίδια, ποντίκια, ...
Έτσι, έτσι...σωστά μιλάς!
Το ζεϊμπέκικο, το "Πάτερ Ημών των πονεμένων"
Προς τους χορευτές και τους χειροκροτητές του ζεϊμπέκικου
(Mια κι ο Μίλτος αναφέρθηκε στον παραπάνω χορό, μπαίνω στον πειραμό να γράψω ορισμένες απόψεις, που διάβασα, προς ενημέρωση και προβληματισμό!!!)
Το ζεϊμπέκικο έχει μακρά παράδοση στην ελληνική χορευτική σκηνή. Χορευτές και χειροκροτητές-θαυμαστές δίνουν τα ρέστα τους επί της χορευτικής αλάνας ζώντας ο καθένας την ένταση του χορού με το δικού του τρόπο.
Υπήρξα κι εγώ χορευτής του ως άνω χορού, αλλα χόρευα χωρίς ποτέ μου να σκεφτώ ή να προβληματιστώ για το βαθύτερο νόημά του.
Μέχρι που διάβασα διάφορες αναφορές και αναλύσεις επί του συγκεκριμένου χορού και ήρθαν τα πάνω κάτω:
Είναι ο χορός του λαϊκού τύπου,(μέχρι εδώ πάμε καλά!) χορογραφημένος λαϊκισμός. Κινησιολογικά και εκφραστικά όλα έχουν την ερμηνεία τους. Χορεύουμε μεν, αλλά βγάζουμε έξω και τον ψυχικό μας κόσμο.Τα βήματα μπρος και πίσω είναι σαν να λέμε μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Μετά ακολουθούν πολλές περιστροφές, , κάνουμε κύκλους, ανεπαίσθητους μετεωρισμούς,γυρίζουμε γύρώ από τον εαυτό μας, κάτι δηλαδή που δε μας βγάζει πουθενά. Ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση. Το ζεϊμπέκικο χαρακτηρίζεται ως χορός της ήττας, ενώ το τσιφτετέλι ο χορός της υποταγής.Είναι η απελπισία της ζωής. Το ανεκπληρωτο όνειρο. Είναι το "δεν τα βγάζω πέρα". Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων. Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ έτσι στη ψύχρα. Πρέπει πρώτα να κάνεις κεφάλι με ποτά και όργανα και μετά επιλέγεις το ανάλογο τραγούδι που ο στίχος του σε αγγίζει, για να ανέβουν στη επιφάνεια αυτά που σε τρώνε. Μετά αρχίζει ο αυτοσχεδιασμός. Βρισκόμαστε σε κατάνυξη.
O σωστός χορεύει μια φορά, δεν μονοπολεί την πίστα.Το ζεϊμπέκικο είναι σαν το Πάτερ Ημών. Τα είπες όλα με τη μια. Είναι χορός μοναχικός, κλειστός, με οδύνη και εσωτερικότητα. Ο χορευτής την ώρα του μυστηρίου δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Ζει στον κόσμο του. Περιστρέφεται γύρω από το εαυτό του, τον οποίο τοποθετεί στο κέντρο του κόσμου όπως οι αρχαίοι Έλληνες τους Δελφούς. Τα παλαμάκια που βαράνε φίλοι και γκόμενες καλύτερα να λείπουν. Δε γίνεται να αποθεώνεις ή να πανηγυρίζεις τον πόνο του άλλου. Το πιο καλό είναι να τον κεράσουν στο τέλος, να πιούνε στη υγειά του, δηλ. να του γειάνει ο πόνος που τον έκανε να χορέψει ζεϊμπέκικο.
Το χορό της Ευδοξίας, ας πούμε, το πιο δημοφιλές ζεϊμπέκικο από την ομώνυμη ταινία , τον χόρεψε ο τύπος στο τέλος αφού πήρε είδηση πως η γκόμενά του του τα είχε φορέσει τα κέρατα. Αποδοχή της ήττας!
(κι αν δεν στράβωσε το κλήμα!)
Ηλίας
Πάντως,Ηλία,και παρά την επιχειρούμενη συκοφάντηση των γυναικών από εκπροσώπους του αντίθετου φύλου,δηλώνω υπεύθυνα ότι εμείς τέτοιους μάγκικους,πονεμένους χορούς δε χορέψαμε αλλά περιοριστήκαμε σε παραδοσιακά γυναικείους,δηλαδή συρτό,κάνα τσάμικο,άντε και κανένα στα τρία...
έτσι, για την αποκατάσταση της αλήθειας..
Δήμητρα
Dear Ilias,
I don't understand everything about zeibekiko but this is a dance with feelings and I can tell you that my husband can dance this perfect without that he has to be drunk!!!
Try it a time or we will show you with eastern in giannota :)
greetings,
christina
LIAKO OTAN HOREVIS ZEIBEKIKO HORIS NA ECHIS ESTHIMATA....TOTE PARISTANIS TIN MAIMOU.
KELEPOURIS CHRISTOS
Φιλε Ηλια για σου.
Σοβαρο θεμα ανεφερες και δεν νομιζω να βρης πολλους υποστηρικτες στις αποψεις σου.
Οι πηγες που μαλλον χρησιμοποιησες δεν ειναι φερεγγυες.Υπαρχουν ανθρωποι που με τις θεωριες και τις γνωμες τους παρουσιαζουν το ασπρο ως μαυρο λογω αγνοιας η και επιτηδες.Στην πιο απλη περιπτωση ενσς που δεν μπορει να φτασει κατι το υποβαθμιζει και το περιφρονει.''ομφακες εισι''οπως ειπε και η αλεπου για τα σταφυλια που δεν μπορεσε να φθασει.
Ας παρουμε λοιπον τα πραγματα απο την αρχη.
ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ προερχεται απο το ΖΕΥΜΠΕΚ που μπορει να νομιζουμε οτι ειναι λεξη τουρκικη,ειναι ομως ελληνικοτατη.Η ριζα της λεξης ειναι το Ζ-Ε-Υ που εννοει φυσικα ΖΕΥΣ και το ΜΠΕΚ απο την Φρυγικη λεξη ΜΠΕΚΟΣ που σημαινει,ψωμι,οπως επισης και στα αρχαια ελληνικα ΒΕΚΟΣ.
Φρυγες ηταν ελληνες μεταναστες απο θρακη και μακεδονια στην Μικρα Ασια.Και ας μην ξεχναμε πως η μικρα ασια ηταν ελλαδα και οχι αποικια.
Απο το ΒΕΚΟΣ προερχεται η
ΒΟΥΚΑ η σημερινη ΜΠΟΥΚΙΑ.
(Θα αναρωτηθεις γιατι δεν ειναι ΜΠΕΚΟΣ και ειναι ΒΕΚΟΣ επειδη απλουστατα στην αρχαια ελληνικη γλωσσα μεσα σε εκατονταδες χιλιαδες,δεν υπαρχει ουτε μια λεξη να αρχιζει απο ''ΜΠ''.Στην νεοελληνικη υπαρχουν αρκετες, οι οποιες περιγαφουν κατι το γεματο-ακραιο-υπερβολικο.ας δουμε λοιπον.
μπουκια
μπουκωνω
μπουκαπορτα
μπαγιατικος
μπαζω
μπουκαρω
μπακλαβας
μπαλονι
μπαλντας
μπαλωνω
μπαμπουλας
μπαξισι
μποναμας
μπαουλο
μπελας και πολλες αλλες.
στην τοπικη μας διαλεκτο εχουμε τις
μπαρμπαρουτα που λες και εσυ
μπαρα
μπριασκα
μπουχαρι
μπουχος
μπλανα
μπλαχουρης και πολλε αλλες εκτος απο λιγες που ειναι εξαιρεση.)
Η παρενθεση ειναι αφιερωμα στην γλωσσα μας που ωφειλουμε να την προστατευσουμε ως επισης και το ζειμπεκικο.
Ζευς και ψωμι λοιπον και κατ'επεκτασιν ΠΝΕΥΜΑ και ΣΩΜΑ
Ο χορευτης τα δινει ολα.Ο στοχος του ειναι να απογειωθει ψυχικα και σωματικα.Τα συναισθηματα ειναι διαφορετικα για τον καθενα ξεχωριστα.Χαρα,λυπη,επιτυχια,αγανακτηση,απελπισια,κατακτηση,αναγνωρηση,εγκαταληψη ολα παιζονται.
Η καθε παρεμβολλη απαγορευεται.Η διαταραχη ειναι προκληση με απροβλεπτα αποτελεσματα.
Η στιγμη ειναι ακρως προσωπικη .
Οταν δινεται παραγγελια ειναι για τον λογο οτι ο ενδειαφερομενος ζηταει να χορεψει το τραγουδι που ταιριαζει στην περιπτωση του.
Η μεγαλη καταναλωση ποτου κανει ζημια φιλε Ηλια γιατι αφ'ενος χανεις καθε ελεγχο αφ'ετερου δεν πατας αλλα παραπατας.
Για να σηκωθει ο χορευτης χρειαζεται το καταλληλο κινητρο και ερεθισμα για να πιασει τοπο.Το εν ψυχρω και το βεβιασμενο ειναι αποτυχια.
Γι'αυτο λοιπον φιλε Ηλια αφησου ελευθερος απο επιροες ανιδεων και αν σου δοθει ευκαιρια ριξε το ζειμπεκακι σου χωρις φοβο μην κακοχαρακτηρισθεις.
ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Καφετζή για την αποκατάσταση της αλήθειας το φλουρί το πέτυχε ο Βαγγέλης Καρατάσιος χρόνια του πολλά και καλότυχος μιας και γιορτάζει σήμερα.
Γι'αυτο λοιπον φιλε Ηλια αφησου ελευθερος απο επιροες ανιδεων και αν σου δοθει ευκαιρια ριξε το ζειμπεκακι σου χωρις φοβο μην κακοχαρακτηρισθεις.
ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΣ ΑΦΗΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΣΟΥ
ζητώ συγνώμη
Χρόνια πολλά στον Βαγγέλη και καλότυχος
agapite ilia
esy protos anaferesai sketos ilias
ego eimai o kyriakopoulos esy poios ilias eisai?
Αγαπητοί θαμώνες του καφενείου μας,
η αναφορά μου στο ζεϊμπέκικο δεν απηχεί και την άποψή μου. Υπήρξα άλλωστε και συνεχίζω δεινός χορευτής του.Πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση του Δημήτρη.Γείτονα Χρήστο απ΄το Βέλγιο,ίσως βρεθούμε το Πάσχα στο χωριά για καμιά στροφή!
Αγαπητέ Κυριακόπουλε, είμαι ο Ηλίας ο Τσιουρής. Εσύ ποιος Κυριακόπουλος είσαι;η παλιοσειρά μου;
Ανοίγω την επαφή με τους καφενόβιους με ένα μεγάλο ΑΝΤΙΟ για την φυγή του μεγάλου << αιρετικού >> της εποχής μας - τον κοσμικό ερημίτη - ΜΑΝΩΛΗ ΡΑΣΟΥΛΗ .
Χαιρετώ όλο το καφενείο και ιδιαίτερα το ξενιτεμένο τέκνο , του πάνω μαχαλά , Τάκη ( Λάτο ) με την ορθή σκέψη του . ( Άλλατις!!! Μου ήρθαν στο νου τα ζεϊμπέκικα που χόρευε στην ταράτσα , του TROJAN HORSE ) . Ας ενδοσκοπήσουμε τώρα . Αγαπητέ ανώνυμε έχεις δίκιο . Τίποτα δεν μένει σταθερό όλα υπόκεινται σε μεταβολή . << ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ >> του μεγάλου Εφέσιου Ηράκλειτου είναι διαχρονικό .Ένα απόσταγμα σοφίας μέσα σε τρείς λέξεις που ίσχυε χθες , ισχύει σήμερα και θα ισχύει αιώνια στη γη και στο σύμπαν . Είναι μια ιδέα , μια αλήθεια που βοηθάει τον άνθρωπο να ανυψωθεί , να βρει την πορεία του προς την ουσία της ζωής και του κόσμου .Το αντίθετο της αλήθειας είναι το δόγμα που είναι υπεύθυνο για την διαστρέβλωση της σκέψης του . Οι Εβραιογεννείς θρησκείες (Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός , Μωαμεθανισμός , τον Ιουδαϊσμό τον κρατήσανε για πάρτυ τους καθαρά φυλετικά , τις άλλες δύο τις δώσανε για να ευλογηθούν όλα τα έθνη ) είναι καθαρά δογματικές , δεν είναι προϊόν αναγκαιότητας αλλά προϊόν δόλου και σκοπιμότητας .Ο Χριστιανισμός όπως τον γνωρίζουμε σήμερα δημιουργήθηκε από τις Ιερές συνόδους ( γιατί Ιερές; δεν έχω απάντηση ) και οι αποφάσεις τους επιβαλλότανε με το σπαθί του Αυτοκράτορα . Από σπαθί περάσανε και τους δικούς τους << αιρετικούς >> δες Γνωστικούς , Παυλικιανούς , Αρειανούς κ.λπ. Αυτό δεν μου φαίνεται και τόσο αναγκαιότητα θρησκευτικής αναζήτησης , πιο πολύ μου μοιάζει για παιχνίδι εξουσίας . Ας μην πριονίζουμε τα πριονίδια ( Μ. ΡΑΣΟΥΛΗΣ ) αυτά είναι γνωστά . Ας κάνουμε ένα άλμα στο σήμερα . Νομίζεις όλα αυτά που γίνονται παγκοσμίως και στην Ελλαδίτσα μας από τους τραπεζίτες είναι αναγκαιότητα ή προϊόν δόλου και σχέδια εξουσιαστών; Για μένα είναι οι ίδιοι εξουσιαστές που επιβάλανε τις Θεόπνευστες θρησκείες τους . Σε κοινωνίες πολιτισμικά ανεπτυγμένες έχουν βρει άλλους τρόπους χειραγώγησης μια και παραγκωνίσανε τις Θεοπνευστίες τους . Όπως και να έχει η ζημιά έχει γίνει στον ανθρώπινο εγκέφαλο . Μετά από 2 χιλιάδες χρόνια δογματισμού , ο Homo Sapiens μεταλλάχτηκε σε Homo oeconomicus . Η επιστήμη έχει γίνει τεχνοκρατική . Χωρίς να προάγει την αλήθεια υπηρετεί την σκοπιμότητα , την εξουσία , την οικονομία , το συμφέρον ( γίναμε όλοι Εβραιόπουλα ) . Δύο παραδείγματα για την σύλληψη της αλήθειας και για την χαρά που δίνει η γνώση για την γνώση του αξεπέραστου Ελληνικού πνεύματος , που απέβαλε ο σημερινός άνθρωπος προς όφελος των εξουσιαστών .
ΠΕΛΑΣΓΟΣ
Σε συνέχεια των παραπάνω………
- << Όταν κάποιος άρχισε να διδάσκεται την γεωμετρία από τον Ευκλείδη και έμαθε το πρώτο θεώρημα , τον ρώτησε τι κέρδος θα έχει τώρα που το έμαθε , ο Ευκλείδης κάλεσε τον δούλο του και του είπε : δως του τρεις δεκάρες επειδή πρέπει να κερδίζει από αυτά που μαθαίνει >> .
- Ο Αρχιμήδης ο μεγαλύτερος μηχανικός όλων των εποχών αρνιότανε να κάνει πολεμικές μηχανές παρά την επιμονή του τυράννου των Συρακουσών Ιέρωνα. Διότι δεν τις λογάριαζε για άξιες σπουδής. Το έκανε μόνο για άμυνα όταν οι Ρωμαίοι είχαν πολιορκήσει ασφυκτικά την πόλη του και κατάκαυσε τον ρωμαϊκό στόλο με τις εφαρμογές της οπτικής του (κάτοπτρα).
Κλείνοντας Ανώνυμε θα σε παρουσιάσω μερικές ελληνικές ρήσεις περί αγάπης.
(έχω μερικές σελίδες αν μου τις ζητήσεις) .
Φιλώ = αγαπώ στα αρχαία .
Μερικά επίθετα του Δία: Φίλιος Ζευς , Φίλος ( αγαπημένος ) , Εταιρείος ( ο πλήρης αγάπης προς τον άλλον ) . Οικείος ομονώος ( από την λέξη ομόνοια ) . Ξένιος , Ομηγύριος , Φατρίος ( φρατήρ = αδερφός ) . Μειλίχιος ( πραϋντικός ).
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ.-< να αγαπάτε αλλήλους >. Ξενοφών (Κυρ. Αναβ.4.5.34 ) . Πως τους ξέφυγε ο Ξενοφών και δεν τον είπαν π.χ. προφήτη; Η ρήση ολόιδια με του Ιησού . - Δελφικό παράγγελμα . Να αγαπάτε τους πάντες . –
< καλλιέργησε την αγάπη και τη φιλία με έναν εχθρό > Πιττακός ο Μυτιληναίος .
- < φιλοφρονήσασθαι αλλήλους > Πλάτων .
- < ο ανώτερος άνθρωπος , περισσότερο από κάθε τι, αφιερώνεται στη σοφία και την αγάπη > Επίκουρος. –
< όλους αγάπα > Φωκυλίδης .
- < αγάπησις απόδεξις παντελής > Πλάτων. Η αγάπη είναι η παντελής αποδοχή.
- < να αγαπάτε όλους του ανθρώπους ανεξάρτητα από τη φυλή η την θρησκεία στην οποία ανήκουν .> Επίκτητος.
Συμπέρασμα : Η Κατάσταση για τον κόσμο πιθανότατα, μη αναστρέψιμη. Ο Θησέας (Θεία Δίκη, Φύση) ,θα σκοτώσει τον Προκρούστη (δόγμα ,παραλογισμός , παρά φύση καταστάσεις ). Η μητέρα Φύση δεν συγχωρεί ποτέ τα παιδιά της , όταν την προδίδουν . Πυρηνικό ατύχημα στην Ιαπωνία!!!!!!! . Φαντάζεσαι πυρηνικό πόλεμο; Τραγικέ Δημόκριτε που να ήξερες πως θα χρησιμοποιούσαν την ατομική σου θεωρία οι επόμενες γενιές .
20/3/2011
Υ.Γ. Σχόλια πάνω στο ζεϊμπέκικο .
Λία , το σχόλιό σου πάνω στο ζεϊμπέκικο , απαράδεκτο ( χορογραφημένος λαϊκισμός , χορός της ήττας ) λες μερικά σωστά αλλά το αποτέλεσμα αποτελεί << ύβριν >> για τον χορό . Συμφωνώ με τον Τάκη . Δημήτρη έχεις διαβάσει Κοροβίνη ;
Ολίγα για το ζεϊμπέκικο .
Ζεϊμπέκοι : Θρακοφρυγικό φύλο . Έζησε και έδρασε στα περίχωρα της Σμύρνης και Εφέσου .
Εφές : Ο αρχηγός τους .
Ανένταχτοι πολεμιστές δεν υποτάχτηκαν ποτέ στον Σουλτάνο . Φετίχ τους τα άσπρα γόνατα που τα επιδείκνυαν φιλάρεσκα ( πρβλ. Λευκοχέρα Ήρα – το άσπρο φίνο χρώμα χαρακτηριστικό της Ελληνικής φυλής ) .
Πυρρίχιος πολεμικός χορός , χόρευαν αρματωμένοι , πάνω στο κέφι τους μαχαίρωναν τις γάμπες τους ( ηττοπαθές δεν το χαρακτηρίζω αυτό ) .
Ο ρυθμός του χορού 9/8 ανάγεται στον Πυθαγόρα .
Αφομοιώθηκαν στο Τουρκικό χωνευτήρι με την ίδρυση του Κεμαλικού κράτους .
ΠΕΛΑΣΓΟΣ
Ξάδερφε Ηλία Τσιουρή, για την ονομαστική σου εορτή σου εύχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και να τα κατοστήσεις, να χαίρεσαι την οικογένειά σου.
Με αγάπη
Κανάκης Δημήτρης Ξάδερφος
Δημοσίευση σχολίου